zondag 14 februari 2016

geen koffie voor een week

Mensen die mij erg goed kennen weten alvast een ding over mij.
Ik ben verslaafd aan challengen!
 Met challengen bedoel ik dingen als 30 dagen squatchallenge, 100 days of happines challenge enz. Om het voor mijzelf wat makkelijker te maken heb ik besloten om alles in weken te doen.
 Nou zegt men dat je pas na 30 dagen jezelf een gewoonte kan aanleren.
 Maar dat zien we dan wel weer.

De challenge die ingaat deze maandag is de een week zonder koffie challenge!
 Koffie drinken is sinds ongeveer drie jaar een onderdeel van mijn leven geworden.
Ik begon er mee toen ik een baantje kreeg in een supermarkt.
 Ik werkte elke keer na een lange schooldag in de supermarkt.
Ik merkte  ik tijdens het werken door de lange schooldag weinig energie had.
 Ik vertelde dit aan mijn moeder en die zei waarom drink je niet even een kopje koffie elke keer voor het werken?
En sinds dien drink ik dus koffie.
 Toen een kopje voor het werken en nu zo'n vier tot zes koppen per dag.

Laat ik even duidelijk zijn.
Ik val elke nacht lekker in slaap, ben niet te hyper door alle koffie en voel me gezond en gelukkig. Wel ben ik reuze nieuwsgierig naar wat er gebeurd met je lichaam als je ineens een weekje stopt met koffie drinken.
 Ik heb gelezen dat iemand na een maand nog steeds niks voelde.
 Maar ik heb ook iets gelezen over iemand die na een dag zich al doodziek voelde. Dus ik ben erg nieuwsgierig.

Ik zal in mijn volgende blogpost vertellen hoe het mij is vergaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten