donderdag 12 maart 2015

how to survive school!

Kijk dit soort tips vindt ik zelf altijd leuk om te lezen maniertjes om school te overleven hoe leuk is dat!Ik heb in mijn leven waarschijnlijk al wel tientallen van dit soort artikelen gelezen dus ik vondt het wel is tijd voor mijn eigen versie van how to survive school.

1.maak vrienden.
Deze ligt heel erg aan jouzelf, sommigen gaan echt naar school voor school om te leren voor later dit is natuurlijk ook heel belangrijk maar het zou mooi zijn als je middelbare schooltijd een leuke en misschien zelfs wel spannende,gezellige enz periode wordt om op terug te kijken en hoe kan dit nou beter door een paar geweldige vrienden te maken+de lessen worden er ook een stuk leuker op.

2.Luister naar de leraar.
Heel moeilijk misschien maar het het helpt wel, 1 je bent goed bezig 2 je vult de les ermee op.

3.Doe goed mee met de les.
Oke deze is een beetje hetzelfde als de tip hierboven maargoed hij is ook gewoon te belangrijk om niet te noemen haha, Als je goed meedoet met de les vliegt de tijd zo voorbij.

4.Plan iets leuk na schooltijd.
Oke je kan natuurlijk niet elke dag iets gaan plannen , maar als je is een keertje na schooltijd iets plant(bijv, shoppen,biosje,hapje eten,chillen) dan zul je zien dat je schooldag een stuk leuker wordt.

5.Gun jezelf dingen.
Met jezelf iets gunnen bedoel ik dat je jezelf afentoe best wel mag belonen met iets voor al dat harde werken,bijv iets lekkers in de pauze, is een half lesje niksen(overleg dit wel eerst ff met de docent:)

6.En tot slot probeer te genieten.
Deze is misschien donders cliche maargoed. Erger je niet overal en zeur niet elke dag(hoe moeilijk het ook is) over hoe saai school wel niet is, dat is het soms ook wel maar het leven is een feestje en je moet zelf de slingers ophangen:)


ciao!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten