donderdag 18 december 2014

Social media maakt ons lui?

social media maakt ons lui?


Oei! Ik heb vorige week niet geblogd maar dat heeft een reden. Ik ben ontzettend druk met huiswerk maken,vrienden en pogingen doen tot naar de sportschool gaan ( no joke)

Laatst verveelde ik mij. In plaats van wat nuttigs te gaan doen pakte ik mijn mobiel erbij om vervolgens gedachteloos door mijn Instagramfeed te scrollen. Best gek toch? Ik kan mij nog herinneren wat ik vroeger deed als ik mij verveelde. Dan ging ik buitenspelen of een boek lezen.

Misschien klinkt het wat suf, maar ik vindt dat de jongeren van tegenwoordig steeds luier raken met als grootste oorzaak social media. Buitenspelen is tegenwoordig niet meer cool. Waar je vroeger nog bij een vriendje aanbelde om te vragen of die buitenkwam app je tegenwoordig. De tijden zijn veranderd.

Ook ik maak mij schuldig aan die luiheid. Als ik klaar ben met mijn huiswerk dan ga ik liever appen of een serie kijken dan dat ik een boek lees. Niet alleen is luiheid een van de gevolgen van dat eeuwige geapp en gefacebook maar je concetratieboog wordt er ook niet veel langer op.

Daarom stel ik mijzelf een nieuw voornemen.Voortaan ga ik ook meer aandacht besteden aan mijn omgeving en vaker een boek lezen of een spelletje doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten