woensdag 1 juni 2016

maandje zonde Instagram

Mensen die mij goed kennen weten dat ik verslaafd ben aan Instagram. Elke dag scrol ik bij elkaar wel een paar uur door mijn instagramfeed heen. Word ik er productiever van? Absoluut niet.. Maar verslavend is het wel. Je kan immers ongegeneerd een kijkje nemen in het leven van iemand anders. Maar nu vroeg ik mij laatst af hoe ik het deed toen ik nog geen Instagram had. Daarom ga ik in de maand Juni een heftig experiment doen. Ik doe een maand zonder de liefde van mijn leven. Hoe mij dat gaat bekoren? Dat kunnen jullie de komende tijd lezen op mijn blog! Nu alvast een kort verslagje van de eerste dag.



Woensdag 1 juni:
vandaag was het een vermoeiende dag. De dag is nog niet helemaal om want het is half drie in de middag haha. We hebben vandaag les tot 17:00 en dat valt mij best zwaar. Ik ben vandaag minder moe dan op sommige andere dagen maar wel heb ik het warm en doet mijn rug veel pijn. De verleiding om op instagram te kijken is er twee keer geweest en ik geef het toe... Ik heb het ook twee keer gedaan. Stiekem baalde ik daar wel een beetje van want de eerste dag is nog niet eens voorbij..

Als inspiratie voor dit sociale experiment ben ik wat filmpjes gaan kijken van mensen met een soortgelijk experiment. De een deed een maand zonder social media en de ander deed een weekje zonder Facebook. Een ding viel me bij iedereen op en dat is dat ze allemaal een medium hebben gekozen waarop ze berichten over hun experiment. De een maakte elke week of dag een filmpje, de ander schreef een blog en ik ben zelfs wat podcasts tegengekomen.

De dag gaat denk ik goed verlopen. Het enige waar ik mij zorgen over maak is hoe het gaat wanneer ik niks te doen heb en ik het kijken van youtubefilmpjes helemaal zat ben.

Ik post elke 5 dagen een blog van hoe het experiment mij verloopt.

Tot over 5 dagen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten